Recepttips! :D

Snickerskakor! :D

Ingredienser
1½ dl strösocker
1½ dl ljus sirap
8 dl cornflakes
200 g jordnötssmör
200 g blockchoklad

 
Fakta
Portioner: ca 35 st.
Tillagningstid:


Betyg
4
(3 betyg)
Logga in för att rösta
 

Tillagning
Koka ihop socker och sirap. Blanda cornflakes och jordnötssmör i en bunke. Häll över sockerblandningen och rör om ordentligt. Bred ut massan till önskad tjocklek på en plåt med bakplåtspapper.
Smält blockchokladen i vattenbad (micro går också tror jag). Bred chokladen över kakan och låt stelna.
Skär i bitar.
Denna ska jag baka till Cherio tror jag :D Och även min mammas ärketårta! Så vi får se om Cherio kan svara på vilket som är hans favoritbär! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0