worky day!

jag har ju som sagt börjat jobba!

jag är faktiskt anställd. sug på den ni! och jag har skrivit avtal, tystnadspliktpapper och liknande. så ja jag är anställd på mammas jobb ;) haha. lite oklassigt kanske. men någonstans måste man börja!
så jag är typ kallskänka på mammas jobb, jag gör alltså frukost till gästerna, diskar, dukar, serverar och liknande :) och får ca 75 i timmen vardag och 110 helg. very najs med tanke på  att jag jobbar 7-8 timmar / dag. har jobbat 4 dagar den här veckan och trivs mycket bra med valter. en av kockarna :)

har även lärt mig dom flesta rutinerna och ahr bara gjort bort mig en gång genom att glömma att lägga in fram taget bröd. klantigt men sant!

Jag äter ingen lunch. för jag jobbar som mest när det är lunch och blir trött som en sten. börjar runt 7 och slutar runt 3. jag har mycket att göra och hinner kanppt gå på toa på dagarna. men det går bra. finns några riktiga surkarter till gäster men ja. dom flersta går att charma! :D



till exempel rally harry till vänster och jag är bra kompisar sen jag snackare midnattsolsrallyt med honom iimorse! pappa kör ju det så lite koll har jag. Harry vann detta lopp år 1956..samma år som min pappa FÖDDES.
ser ni vem puddingen till höger är?

japp, det är persbrandt! han kör tydligen harrys bilar och lite så. så jag har många fötter inne hos persbrandt nu, från oplika håll! snart ska han bli min bästa vän!

nus ka jag se klart på min film. fullproppat med saker att göra fram tills skolan på onsdag!

Jenny Högström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0