time to be seriös

ok, nu är de dags att skriva ett seriöst blogg inlägg.

imorse hade vi prov i matte. nationella. jag satt kanske i en och en halv timme. de gick ganska dåligt, eller tja, jag sög men de är G iaf. haha. och ja, sen testade vi bergajackor! TAGGAD som en igelkotte! dom får skynda sig att komma :D de va mycket fri tid mellan alla lektioner, och de hände typ ingenting på den tiden.

sen åt vi lunch med leffe, de va kebabnoff :D haha karla kom på de ( såklart )
jag sa till leffe att vi behövde prata. och så gick vi till hans kontor och gjorde de.

fanny kommer tas bort när vi går på sommarlov. helvete
jag kommer dö om jag inte får henne imorron på ridningen. fanny ska fota och det vore kul att få ha henne en sista gång. angående hennes ögon så var det ju som jag trodde. hon har ingen pupill. eller vad man ska säga. hon kan inte vidga eller minska den iaf, utan har alltid maxad storlek på den. så hon tar liksom in allt ljus som lyser i hennes öga. därför är hon känslig mot te.x snö som "blänker" mycket. hon kan heller inte se snörena i hagen. stackars hjärtat...

när hon gick in i väggen med vicky, så gick leffe ner och testade hennes ögon. och son ser ju för fan knappt nånting. jag bad honom att han skulle prata med mig senare om det. jag vill inte hoppa henne. de känns...fel. med tanke på att hon inte gillar det för att hon inte ser hindret. och vi har bara hoppning kvar typ efter den här gången. och jag kan inte säga till gunilla att jag vill ha henne. för hon kommer alltid typ en sekund innan man börjar. och vicky kommer säkert få henne. för hon hade henne sist. jag får prata med vicky annars. vore så himla fint att få ha henne en sista gång.

mitt hjärtas ponny. jag kommer sakna dig.

Kommentarer
Postat av: fanny

alltså grejen är, hon är ju ite blind. men hon ser sämre när det är väldigt ljust, typ som en över exponerad bild på en kamera. Det är ju svårt o se skillnader i konturer o grejer. så i ridhuset borde hon fungera bättre eg.. det är knepigt det där

2009-05-22 @ 18:25:01
URL: http://fannyfiction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0